بازی بخش ضروری کودکی ماست که به رشد جنبه‌های فیزیکی، شناختی، اجتماعی، عاطفی و ذهنی کمک می‌کند. در حالی که بازی در مهدکودک و بازی فضای باز بی‌شک مزایای خود را دارد، بازی در فضای بسته نیز فواید بسیاری برای کودکان در هر سنی به دنبال خواهد داشت. با توجه به این موضوع در این صفحه زونکیدو به بررسی و معرفی چند بازی در خانه برای کودکان می‌پردازد.

مزایای بازی کودک در خانه چیست؟

۱. بازی در فضای بسته رشد فیزیکی را تقویت می‌کند

یکی از مزایای بازی در خانه این است که با بهبود مهارت‌های حرکتی، به تناسب اندام و ارتقای عادات سالم و درنهایت رشد فیزیکی کودکان منجر می‌شود.

۲. بازی در خانه بدون وسایل باعث رشد شناختی کودک می‌شود

مزیت دیگر بازی در فضای بسته این است که با تحریک خلاقیت و تخیل کودکان و تقویت مهارت‌های حل مسئله آن‌ها، رشد شناختی آن‌ها را تقویت می‌کند.

3. بازی در فضای بسته ذهن کودک را تحریک می‌کند

بودن کودک در خانه با وجود فرصت‌هایی برای بازی‌های آموزشی و یادگیری، ذهن کودک را تحریک کرده و رشد شناختی و مهارت‌های کسب دانش آن‌ها را تقویت می‌کند.

4. بازی در فضای بسته پیوند والد و کودک را تسهیل می‌کند

بازی در فضای بسته با تشویق تعاملات مثبت و فعالیت‌های مشترک، پیوند والد و کودک را تقویت می‌کند.

بازی‌های خانوادگی برای سرگرمی و بازی کودک در خانه

با توجه به این موارد تنها سوالی که باقی می‌ماند این است که چه نوع بازی‌هایی برای خانواده‌ها مناسب است تا کودک خود را سرگرم کنند و به او آموزش دهند؟ ویدیوی زیر ایده‌های خوبی در این زمینه به شما می‌دهد.

 

بازی‌های جالب در خانه برای خانواده‌های پرجمعیت

اگر تعداد اعضای خانواده شما زیاد است یا قرار است در دورهمی خانوادگی بعدی شما مسئول برنامه‌ریزی بازی و سرگرمی جمع باشید، ویدیوی زیر را حتماً ببینید. در این ویدیو مجموعه‌ای از بازی‌هایی را خواهید دید که کمک می‌کنند تا کوچک و بزرگ اوقات خوشی را کنار هم سپری کنند.

 

بازی در خانه بدون وسایل

یکی از دغدغه‌های اکثر والدین این است که اسباب‌بازی‌های کافی یا لوازم آموزشی مناسب برای فرزند خود در خانه ندارند. اما واقعیت این است که می‌توانید بدون نیاز به وسایل گران‌قیمت و با همان چیزهایی که در خانه دارید کودکان خود را سرگرم کنید. چگونه؟ ویدیوی زیر ایده‌های خوبی بهتان خواهد داد.

 

بازی در خانه برای کودکان زیر 3 سال

از آنجایی که نوع بازی‌هایی که برای کودکان نوپا طراحی می‌شوند با بازی‌های خانوادگی کاملاً متفاوت است در بخش آخر به سراغ بازی‌های مناسب این سن رفته‌ایم.