به دنبال بازی مناسب کودک 6 ساله خود هستید؟ در این صفحه انواعی از بازی‌های فکری و خلاقانه‌ی مناسب این سن را، به همراه ویدیو معرفی و آموزش هر یک، برای معرفی به شما جمع‌آوری کرده‌ایم. همراه زونکیدو باشید. همچنین بازی‌های مناسب کودکان 7 ساله نیز شاید برای کودک شما مناسب باشد.

چند بازی فکری برای کودکان 6 ساله

بازی‌های فکری، بهترین ابزار برای تحریک کنجکاوی و رشد توانایی‌های شناختی کودکان هستند. با انتخاب بازی‌های جذاب و چالش‌برانگیز، کمک بزرگی به رشد مهارت‌های حل مسئله، خلاقیت، تفکر انتقادی و حافظه کودکان خود خواهید کرد.

الفبای آهنربایی

این مجموعه حاوی تمامی حروف صامت و مصوت الفبای فارسی به صورت مغناطیسی است و به همراه یک تخته دو رو و کارت کلمات در اختیار شما قرار می‌گیرد. الفبای آهنربایی فارسی، تمرین بسیار موثری برای یادگیری شکل درست کلمات است. این بازی علاوه بر یاد دادن حروف الفبا و علائم، قدرت خلاقیت کودک را در تشکیل کلمات معنی‌دار تقویت می‌کند که بر تکامل مهارت املا و جمله‌سازی هم منجر می‌شود.

بازی هوش چین بهترین بازی فکری برای کودکان 6 ساله در خانه

هوش چین، یک نوع جورچین به نسبت آسان است که در یادگیری نام برخی حیوانات و میوه‌ها به کودکان کمک می‌کند. از مزایای این بازی می‌توان به دو زبانه بودن اسامی آموزشی اشاره کرد که امکان تقویت زبان انگلیسی را نیز برای کودکان فراهم می‌کند. بازی فکری هوش چین سه تکه شامل  ۱ عدد صفحه پایه، ۴ عدد کارت تصویری و ۱۸۰ عدد قطعه تصویری است.

بازی فکری اشکال سازنده

بازی اشکال سازنده، یک پازل معمایی است که با طی کردن مراحل ساده تا پیشرفته، ذهن کودکان را برای حل مسئله به چالش می‌کشد. بازی معمایی اشکال سازنده دارای 24 معما در سه سطح ساده، متوسط و پیچیده است و در قالب 12 کارت معما، 12 راهنمای حل مسائل و 36  عدد قطعه ی پلاستیکی در شکل ها و اندازه های مختلف ارائه شده است. کودکان می‌توانند با استفاده از خلاقیت خودشان نیز، شکل‌های تازه‌ای بسازند!

قصه گویی بداهه

قصه گویی بداهه را می‌توان در گروه‌هایی با تعداد دو نفر به بالا بازی کرد و تنها وسیله مورد نیاز برای انجام این بازی، ذهن خلاق کودکان است. بازی به سادگی با گفتن یک جمله برای آغاز داستان، شروع می‌شود و دیگر هیچ محدودیتی پیش رو نیست. به اشتراک گذاری تخیلات با گروه کودکان همسن و سال و یا والدین، تمرینی موثر برای رشد مهارت‌های اجتماعی هر کودک محسوب می‌شود.

بازی بوم بال

بوم بال یک بازی مناسب برای کودکانی است که به فعالیت‌های هیجانی علاقه دارند. این بازی می‌تواند بین ۲ تا ۶ شرکت‌کننده داشته باشد و از یک پایه نگهدارنده، بادکنک مخصوص بازی، چند میله و تاس تشکیل شده است. کوچکترین بازیکن باید اولین تاس را بریزد و متناسب با شماره تاس، به سمت بادکنک میله فرو کند. هرکسی که باعث ترکیدن بادکنک باشد، بازنده بازی است!

کاردستی با چوب بستنی

چوب بستنی‌ها ابزاری هستند که به راحتی می‌توانید آن را تهیه کنید و در اختیار کودکان قرار دهید تا با استفاده از خلاقیتشان، سازه‌های مختلفی را خلق کنند. اما برای شروع، در ویدیو زیر نحوه ساخت یک کاردستی ساده با استفاده از چوب بستنی آموزش داده می‌شود. ساخت کاردستی هم کودکان را به راحتی سرگرم نگه‌می‌دارد و هم تمرکز آن‌ها را در انجام کارهای ظریف نیازمند به تمرکز تقویت می‌کند.

خمیر بازی 

بازی کردن با خمیر‌های رنگارنگ، تفریح رویایی هر کودکی است اما معمولا با قاطی کردن تمام رنگ‌ها با یکدیگر و به سرعت به پایان می‌رسد. با استفاده از ویدیو آموزشی این بخش، شما می‌توانید کودک خود را مامور ساخت قلب‌های رنگی بامزه کرده و در همین حال او را با رنگ‌های مختلف نیز آشنا کنید.

حباب بازی

در ویدیو آموزشی زیر روش ساخت یک حباب ساز متفاوت و ساده در خانه آموزش داده می‌شود. ساختن و با بازی با این حباب ساز می‌تواند کودکان را برای مدت طولانی سرگرم نگه‌دارد و اوقات خوشی را برای آن‌ها رقم بزند.