یکی از دغدغه‌های اصلی پدر و مادرهای تهرانی همیشه پیدا کردن بهترین مهدکودک برای فرزند خود با توجه به محل زندگی یا کارشان بوده است. و برای این منظور باید یا با جست‌وجو کردن در اینترنت و یا اطرافیان یک مهد مناسب را برای فرزند خود پیدا می‌کردند. اگرچه ما پیش از این در مقالات متعددی مثل مقاله راهنمای انتخاب بهترین مهد برای والدین این موضوع را بیان کرده بودیم، با این وجود ما با بررسی‌هایی که انجام دادیم متوجه شدیم این دغدغه و نیاز خانواده‌ها در فضای وب ایرانی به خوبی پاسخ داده نشده است. و به جز قرار دادن شماره تلفن یا توضیحاتی مختصر از مهدکودها چیزی در اختیار والدین قرار داده نشده است. به این خاطر مصمم شدیم تا به اندازه توانایی و ظرفیتی که داریم تلاش کنیم و مهدکودکهای تهران را آن‌گونه که شایسته است به بهترین شکل ممکن به مخاطب خود معرفی کنیم تا پاسخی باشیم برای این چالش. برای این‌ منظور در کنار تهیه لیست مهدها و گزارشاتی از سطح‌بندی مهدکودک‌ها در قالب بهترین مهدکودک ها را در این صفحه لیست کردیم و اکنون می‌خواهیم بهترین مهدکودک‌های تهران را که با جستجو و تحقیقات کامل توسط تیم زونکیدو تهیه کردیم به شما ارائه دهیم و امیدواریم توانسته باشیم با معرفی خود پاسخی شایسته به نیاز پدر و مادران داشته باشیم تا این دغدغه به حداقل برسد. ضمنا با کلیک روی عنوان هر مهدکودک به صفحه اختصاصی آن وارد می‌شوید.

نکته: برای دسترسی به اطلاعات کامل (ویدئو + تصاویر + معرفی مهدکودک + امکانات + پاسخ به سوالات شما + نقشه) هر مهدکودک روی عنوان آن در تیتر کلیک کنید تا به صفحه اختصاصی آن مهد وارد شوید!

ضمنا با توجه به زیاد بودن شاخص‌های انتخاب بهترین مهدکودک، ما در زونکیدو لیست‌های دیگری برای کمک به شما خانواده‌های عزیز تهیه کرده‌ایم که برای هر دسته بندی و گزارش معیارها و شاخص‌های انتخابی خود را در آن ذکر کرده‌ایم پس پیشنهاد می‌کنیم حالا که وارد این صفحه شده‌اید بد نیست سری هم به لیست مهدکودک‌های لاکچری و مهدکودک‌های خوب  و مهدکودک‌های محبوب بزنید شاید گزینه مناسب شما در آن لیست‌ها باشد!

لیست بهترین مهدکودک‌های تهران (پیشنهاد زونکیدو)

وقتی صحبت از انتخاب بهترین مهدکودک برای فرزند دلبندتان باشد، حتماً معیارهای مختلفی را مدنظر قرار می‌دهید. سایت زونکیدو با علم به اهمیت این انتخاب، در این صفحه لیست بهترین مهدکودک‌های تهران را به تفکیک شهر در اختیار شما عزیزان قرار داده است. به علاوه در کنار مرور معیارهایی که براساس آن مهدکودک‌های پیشنهادی معرفی شده‌اند به سوالات شما درباره بهترین کودکستان‌ها و ویژگی‌های آن‌ها پاسخ داده‌ایم. با ما همراه باشید.

1- مهدکودک روزهای شیرین پونک

مهد و پیش‌دبستانی روزهای شیرین در پونک، یکی از بهترین مهدکودک‌های منطقه 5 تهران است که تحت مدیریت خانم چاوشیان و خانم کریمی اداره می‌شود. این مهدکودک با تمرکز بر شادی، آموزش و سرگرمی کودکان در محیطی امن، هدف خود را بر ایجاد فضایی دوستانه و پرانرژی قرار داده است. برنامه‌های آموزشی و سرگرمی‌های متنوعی مانند کارگاه‌های هوش و خلاقیت، کلاس‌های ورزشی و موسیقی، و همچنین کارگاه‌های فرزندپروری برای والدین، بخشی از خدمات ارزشمند این مهدکودک هستند.

    • آدرس: تهران، پونک، بلوار عدل جنوبی، نبش خیابان گلزار اول، پلاک 40

2- مهدکودک گل مریم جردن

مهدکودک گل مریم، یکی از معتبرترین مهدهای کودک در منطقه جردن تهران است که تحت مدیریت خانم دکتر مریم مشایخی، روانشناس کودک با بیش از 30 سال سابقه فعالیت، اداره می‌شود. این مهدکودک با محیطی شاد و دوستانه، امکانات کامل و فضای بازی باز و سرپوشیده، محیطی مناسب برای رشد و آموزش کودکان از 1 تا 6 سال فراهم کرده است.

3- مهدکودک همبازی الهیه

مهدکودک دوزبانه همبازی در الهیه تهران با استخر اختصاصی و کافی‌شاپ مادر و کودک، فضایی شاد و متفاوت برای کودکان و والدین فراهم کرده است. استخر مهدکودک فرصتی عالی برای یادگیری شنا  و کافی‌شاپ محلی برای استراحت و تعامل والدین در کنار فرزندانشان است. برنامه‌های آموزشی این مهد شامل زبان انگلیسی، ریاضی، علوم و هنر است که به روش بازی‌محور اجرا و توسط مربیان باتجربه ارائه می‌گردند.

4- مهدکودک سالار جنت آباد

مهدکودک سالار در جنت‌آباد جنوبی، از سال ۱۳۷۷، یکی از مهدهای خوب محله جنت‌آباد جنوبی است. این مهدکودک با امکاناتی مانند فضای باز و سرپوشیده، خانه بازی، سرویس رفت و برگشت و دوربین مداربسته، محیطی مناسبی برای کودکان فراهم کرده است. سالار با برنامه‌های دوزبانه، آموزش زبان فارسی و انگلیسی را از سنین پایین به کودکان ارائه می‌دهد و همچنین کارگاه‌های متنوعی از جمله رباتیک، باله، سفالگری و نقاشی را برگزار می‌کند.

آدرس: جنت‌آباد جنوبی، چهارباغ، چهارباغ غربی، 16 متری اول
شماره تماس: 021-44444521 | 021-44450863 | 09122111094
اینستاگرام: mahdekoodake-salar

5- مهدکودک شادیا جردن

مهدکودک شادیا با 23 سال تجربه موفق یکی از مراکز آموزشی برتر در جردن تهران است. این مهدکودک با ارائه برنامه‌های متنوعی مانند سفال‌گری، نجاری، باله و ژیمناستیک، به رشد خلاقیت و اعتماد به نفس کودکان کمک می‌کند. همچنین با ارائه خدمات مشاوره‌ای برای والدین و انعطاف‌پذیری در ساعات کاری، شادیا محیطی شاد و پرنشاطی برای کودکان و والدین فراهم کرده است.

آدرس: خیابان جردن، خیابان طاهری، ایثار چهارم، کوچه اطهر، پلاک 20
شماره تماس:09214829283 | 021-22011530

6- مهدکودک مهرسپهر جنت‌ آباد جنوبی

مهدکودک مهر سپهر به مدیریت خانم موسوی در منطقه جنت‌آباد جنوبی، میزبان کودکان از شیرخوار تا پیش‌دبستانی است. این مهد با برنامه‌های آموزشی شامل کارگاه خلاقیت، نقاشی، سفال‌گری، زبان انگلیسی و فعالیت‌های ورزشی، به آموزش و یادگیری کودکان کمک می‌کند. همچنین، با داشتن روانشناس کودک و ارائه گزارش‌های روزانه به والدین، محیطی حمایتی و آگاهانه برای پرورش فرزندان فراهم شده است.

آدرس: جنت‌آباد جنوبی، چهارباغ شرقی، 16 متری اول شمالی، ریاحی غربی، پلاک 45
شماره تماس:09120784757 | 021-46138349
اینستاگرام: mehre.sepehr

معیارهای انتخاب بهترین مهدهای تهران

اینکه بر چه اساسی بهترین پیش دبستانی یا مهدکودک‌ها را گلچین کنیم بستگی به معیارهای مهمی دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد:

ارائه اطلاعات کامل و شفاف

وقتی مهدکودکی اطلاعات کاملی درباره برنامه‌های آموزشی، اهداف، عملکرد و خدمات خود ارائه کند بهتر می‌توان آن را سنجید و مورد ارزیابی قرار داد. از همین رو آن دسته از مراکزی که اطلاعات شفافی ارائه می‌کنند و واضح است که به ازای خدماتی که ارائه می‌دهند چه هزینه‌ای هم از والدین دریافت می‌کنند، به عنوان بهترین کودکستان در زونکیدو، امتیاز دریافت می‌کنند.

خدمات و امکانات مناسب

وقتی صحبت از امکانات باشد، تمام برنامه‌های آموزشی که برای رشد و پرورش کودکان در نظر گرفته می‌شود نیز بررسی می‌شود. اینکه چه تجهیزاتی در این مراکز وجود دارد تا کودکان از طریق آنها مهارت‌های مختلف را بیاموزند و در فضایی مناسب و ایمن، فعالیت و بازی کنند از دیگر معیارهای انتخاب بهترین گزینه‌هاست.

تناسب بین قیمت و کیفیت

با اینکه هزینه مصوب و دقیقی برای بسیاری از خدمات و امکانات مهدهای کودک در تهران و شهرستان‌ها تعریف نشده اما می‌توان این مورد را هم ارزیابی کرد. اگر هزینه متعادلی به نسبت خدمات با کیفیت بالای این مراکز در نظر گرفته شده باشد والدین نیز تمایل بیشتری به پرداخت این هزینه و ثبت‌نام فرزندان خود خواهند داشت.

ویژگی‌های مهم بهترین مهد کودک در تهران

با اینکه این موضوع تا حد زیادی به اهداف و دورنمای شما برای آینده کودکتان بستگی دارد اما بعضی امکانات و ویژگی‌ها هستند که می‌توانند در انتخاب بهترین مهدکودک برای فرزندتان مدنظرتان باشد. 

فعالیت‌های آموزشی متنوع و ویژه

یکی از اولین دلایلی که باعث می‌شود والدین به ثبت نام فرزندان خود در بهترین مهدکودک‌های تهران رغبت پیدا کنند برنامه‌های آموزشی ویژه آنهاست. آموزش زبان دوم از سنین پایین، فعالیت‌های گروهی و برنامه‌های منظم و مهندسی شده برای تقویت مهارت‌های اجتماعی و بالا بردن حس همکاری در کودکان از جمله این تمهیدات است. این فعالیت‌های آموزشی قرار است کودکان را به یادگیری بیشتر ترغیب کنند. انواع کلاس‌های ورزشی، هنری و اردوهای علمی می تواند در تقویت حس کنجکاوی آنها موثر بوده و امتیاز مثبتی محسوب شوند.

تجهیزات و محیط مناسب

کودکان در شرایطی می‌توانند آنچه می‌آموزند را به‌خوبی استفاده کنند و از کنار دوستان خود بودن لذت ببرند که محیط مناسبی برای آنها فراهم شده باشد. طراحی فضاهای بازی و آموزشی و وجود تجهیزات متنوع و با کیفیت بالا در بهترین مهدکودک‌ها جزو ویژگی‌های مهم است. جایی که بچه‌ها نه تنها احساس امنیت داشته باشند بلکه خیال خانواده‌ها هم راحت باشد که اصول بهداشتی و نظافتی نیز در محیط مهد رعایت می‌شود.

کادر آموزشی متبحر و در دسترس

مهمترین مورد اما نوع ارتباطی است که مربیان مهد با کودک و خود شما برقرار می‌کنند. اگر مربیان و کادر آموزشی به طور کلی، تحصیلات مرتبط و تجربه کافی در زمینه آموزش و پرورش کودکان را داشته باشند می‌توانید نفس راحتی از بابت مدت زمانی که فرزندتان دور از شماست بکشید. همچنین تعداد کودکانی که در هر کلاس یا تحت نظر یک مربی هستند نیز می‌توانند در کیفیت آموزش تاثیر به سزایی بگذارد. پس مطمئن شوید که تمام توجه ممکن به کودک شما می‌شود و خدمات را به درستی دریافت می‌کند.

خدمات سلامت و تغذیه

مورد مهم دیگر در انتخاب بهترین مهدکودک توجه به وعده‌های غذایی سالم است. بسیاری از مهدکودک‌های برتر در تهران و شهرستان‌ها کارشناسان تغذیه‌ای دارند که به طور منظم غذای کودکان را تحت نظر می‌گیرد. همچنین بررسی‌های منظم پزشکی برای اطمینان از سلامت جسمی و روانی کودکان نیز در این مراکز انجام می‌شود.