جستجو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مهدکودک های دو زبانه تهران

یکی از انتخاب‌های سخت برای هر پدر و مادری این است که فرزند خود را از چه سنی کلاس زبان بگذارند. از آنجایی که یادگیری زبان دوم می تواند آینده زندگی بچه‌ها را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهد در این صفحه از سایت زونکیدو قصد داریم بانک اطلاعات کاملی از مهدکودک‌های دو زبان در تهران و ایران به تفکیک شهر در اختیارتان قرار دهیم. در کنار اطلاعات تماس و آدرس این مهدها، درباره اهمیت یادگیری زبان دوم برای بچه‌ها و شرایط آن توضیح خواهیم داد.

ضمنا برای شما که علاقه‌مندید فرزندتان زبان دوم را از کودکی یاد بگیرد زونکیدو یک پیشنهاد ویژه دارد، ما در زونکیدو علاوه بر لیست کردن آموزشگاه‌های زبان، در گزارشاتی تخصصی مربوط به بهترین آموزشگاه‌های زبان، تلاش کرده‌ایم، لیست آموزشگاه‌های زبان کودکان و بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی مخصوص کودکان را معرفی کرده‌ایم، پس حتما به این صفحات سر بزنید شاید در کنار یک مهد دو زبانه خوب، با یک آموزشگاه زبان هم آشنا شدید که مناسب فرزندتان است!

    مهدکودک نارنج

    مهدکودک نارنج

    تهران، سعادت آباد خیابان علامه شمالی کوچه ۱۸ شرقی پلاک ۱۹

    تلفن 1:

    26744506

    تلفن 2:

    26744316

    مهد ایران زمین

    مهدکودک ایران زمین

    تهران ، شهرك غرب، خيابان مهستان كوچه نهم، پلاك 7

    تلفن 1:

    88093063

    تلفن 2:

    88368507

    zonkido

    مهدکودک کندو شعبه الهیه

    تهران، الهیه ، آقا بزرگی ، نبش بن بست احمد ولی ، پلاک 1

    تلفن 1:

    26428789

    تلفن 2:

    26428876

    مهدکودک شادان شعبه 1

    مهدکودک شادان شعبه 1 دزاشیب

    تهران، دزاشیب، سه راه عمار، خیابان کنی، بن بست مریوان، پلاک ۸
    مهدکودک شادان شعبه دو ظفر

    مهدکودک شادان شعبه دو ظفر

    تهران، خیابان ظفر (وحید دستگردی )، میدان نیلوفر، بلوار مینا، پلاک ۲۶
    zonkido

    مهدکودک خانه مداد رنگی

    تهران، بلوار دادمان خیابان محمدرضا شجریان کوچه یازدهم پلاک ۷

    تلفن 1:

    88099914

    تلفن 2:

    88079021

    مهدکودک دوزبانه همبازی

    مهدکودک همبازی

    تهران، الهیه، خیابان دربندی، میدان حسابی، پلاک 25
    مهدکودک دوزبانه آویده

    مهدکودک دو زبانه آویده

    جنت آباد جنوبی . میدان چهار باغ . چهار باغ غربی، پلاک 8
    zonkido

    مهدکودک دوزبانه قصر فرشته ها

    بالاتر از پارک وی، خیابان فیاضی، نبش فرش عظیم زاده، پلاک ۱۳۶
    zonkido

    مهدکودک دوزبانه گلپاد

    نیاوران، بعد از سه راه مژده، بن بست اختصاصی، پلاک ۳۸۰/۱
    zonkido

    مهدکودک دو زبانه شرویلا

    نیاوران، خیابان آقایی، کوچه پورداد، آبکوه ۶، پلاک ۱۲

منظور از مهدکودک دو زبانه چیست؟

کودکستان‌هایی هستند که به جز نگهداری و آموزش مهارت رایج به کودکان، به طور خاص روی آموزش زبان دوم هم کار می‌کنند. این مراکز را مهدکودک دوزبانه می‌گویند که انتخاب بسیاری از والدین است. خصوصاً آن دسته از پدر و مادرهایی که خود مسلط به زبانی هستند یا پیش‌بینی می‌کنند که فرزندشان در آینده به کشور دیگری مهاجرت کند. 

 بهترین سن برای یادگیری زبان دوم 

طبق گزارش ژورنال دانشگاه تورنتو، بهترین سن برای یادگیری زبان، دوران اولیه کودکی است، به شرطی که شرایط یادگیری شامل قرار گرفتن در محیط و معرض زبان بودن را باشد. به نظر می‌رسد کودکان زمانی زبان دوم را بهتر یاد می‌گیرند که بتوانند آن را به همان روشی که زبان اول خود را یاد گرفته‌اند، فرا بگیرند. اما بدون قرار گرفتن در معرض زبان دوم، سرعت یادگیری آنها کند خواهد بود و از مزیت بالقوه‌ سن کم، محروم خواهند شد. از این یافته‌ها می‌توان نتیجه گرفت که ثبت نام کودکان در مهدکودک‌های دو زبانه گزینه مناسبی است. 

شیوه آموزش در مهدکودک دوزبانه 

با توجه به اینکه یادگیری زبان در سنین پایین صرفاً از طریق قرارگیری در محیط و شنیدن زبان محاوره به انگلیسی یا زبان دیگری می‌تواند اتفاق بیفتد، این روش بیشتر از هرچیز بایستی مورد توجه قرار گیرد. طراحی بازی‌هایی که طی آن بچه‌ها با لغات انگلیسی آشنا شوند و یاد بگیرند که مکالمات روزمره را به انگلیسی انجام دهند می‌تواند شیوه آموزشی مناسبی باشد که در بعضی از مهدها در پیش گرفته می‌شود. به طور کلی نقش بازی در کلاس‌های زبان خصوصاً در سنین پیش دبستانی بسیار پررنگ است. 

در کنار این موارد شاید ساده‌ترین روش برای یادگیری زبان در سنین پایین از طریق شعر و موسیقی اتفاق بیفتد. کودکان از طریق یادگیری شعرها می‌توانند دایره لغات خود را افزایش دهند. همچنین داستان پردازی و صحبت درباره نظراتشان به انگلیسی آنها را ترغیب خواهد کرد که به زبان دوم بیندیشند و صحبت کنند.

مزایا و معایب مهد کودک‌های دو زبانه 

می‌دانیم که یادگیری زبان دوم برای کودکان برابر است با رشد ذهنی آنها؛ بررسی‌ها نشان داده که کودکانی دو زبانه پردازش ذهنی سریع‌تری دارند و در یادگیری دروس عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند. در مهدکودک‌های دو زبانه فعالیت‌های متنوع بیشتری برای بچه‌ها در نظر گرفته می‌شود و ایجاد بستری برای خواندن و نوشتن به زبان دیگر، می‌تواند در توسعه خلاقیت کودکان تاثیر به‌سزایی بگذارد. اگر بخواهیم مزایای مهدکودک دوزبانه را لیست کنیم، موارد زیر قابل توجه هستند:

  • امکان صحبت به زبان‌های بین‌المللی
  • سفر و مهاجرت آسان به کشورهای دیگر
  • افزایش حافظه و تمرکز
  • تقویت عملکرد و اعتمادبه‌نفس کودکان
  • دسترسی به فرصت‌های شغلی بهتر در آینده

یکی از انتقاداتی که ممکن است در این زمینه مطرح شود این است که آموزش زبان دوم می‌تواند فرایند یادگیری زبان مادری در کودکان را مختل کند که البته این موضوع در مقالات علمی و بررسی‌ها اثبات نشده است. شاید مهمترین ایرادی که بتوان به مهد کودک‌های دو زبانه وارد کرد این است که بیشتر از اینکه به کودکان صحبت کردن به زبان انگلیسی را بیاموزند به سراغ کلمات و معانی آنها به فارسی می‌روند. در حالیکه در سنین پایین آموزش زبان از طریق قرار گرفتن در محیط انجام می‌شود. 

به علاوه این آموزش‌ها می‌بایست با بازی همراه باشند. در غیر اینصورت خسته‌کننده خواهند شد. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم قبل از ثبت‌نام در هر مهدی، درباره شیوه‌های تدریس و برنامه‌ای که برای آموزش دارند سوال بپرسید.

اگر سایت زونکیدو را بررسی کرده باشید حتما می‌دانید که ما در کنار معرفی اختصاصی هر مهدکودک، یک صفحه تحت عنوان بهترین مهدکودک‌ها داریم که در آن گزارشات مربوط به بررسی تخصصی مهد و پیش‌دبستانی‌ها توسط تیم زونکیدو ارائه شده، پس پیشنهاد می‌کنیم دیدن گزارشی مانند بهترین مهد و پیش‌دبستانی‌های تهران یا سایر گزارشات دیگر را از دست ندهید چرا که به شما در انتخاب مهد مناسب کمک بسیاری می‌کند!